Handelsbetingelser

Varer

Da vores varer primært stammer fra små restpartier, der ikke altid har været opbevaret under optimale forhold, kan emballagen på nogle varer være lettere beskadiget.

Betaling

Gaardshop modtager betaling via følgende betalingskort: Dankort, VISA, VISA Electron og Mastercard. Ved betaling med betalingskort vil beløbet først blive trukket på din konto, når varen afsendes.

 

Handel med sikkerhed

Gaardshop krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS.

 

Levering

Gaardshop sørger for at arrangere levering med GLS til pakkeshop. Ordren ekspederes normalt inden for 24 timer med undtagelse af helligdage.
Du kan forvente at modtage ordren inden for 3-4 hverdage. Rettidig levering forudsætter dog at fragtfirmaet overholder sine normale leveringstider.
Skulle varen imod forventning være udsolgt, vil du modtage besked pr. telefon. Såfremt der opstår forsinkelser hos fragtfirmaet, kan Gaardshop ikke drages til ansvar for forsinkelserne.
Der leveres ikke til Færøerne, Grønland og udlandet uden forudgående særaftale mellem kunde og Gaardshop.

 

Leveringspris

Prisen for ekspedition og levering er 39 kr. Afhentning efter nærmere aftale pr. telefon er gratis.

 

Reklamationsret

Gaardshop yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles Gaardshop indenfor rimelig tid. Varen kan efterfølgende returneres for evt. kreditering.

 

Reklamation og varereturnering

Ved fejl, mangler eller manglende levering bedes henvendelse rettes til:
Gaardshop
Solskovvej 11
7400 Herning
Tlf.: 5168 3243
Email: gaardshop@gmail.com

Varereturnering foregår også til denne adresse – bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav.
Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

 

Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer, som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og Gaardshop har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 

Fortrydelsesret

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag de modtages. Du skal indenfor denne periode meddele, at du ønsker at refundere varen. Herefter har du 14 dage til at returnere varen.
Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde, som du modtog den. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage. Omkostninger til returnering skal du selv afholde.
Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge distributør, hvor pakken kan spores, fx Post Danmark eller GLS. Da det gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret – sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt, at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris. Vi anbefaler, at du sender varen retur med Post Danmark eller GLS.
Du kan også fortryde dit køb ved at nægte modtagelse af forsendelsen. Hvis du nægter modtagelse, vil du modtage beløbet for varerne på din konto minus fragten det kostede at sende pakken retur.
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private – det gælder ikke varer solgt til virksomheder.

 

Ikke afhentede pakker på posthuset: 

Har du ikke afhentet din pakke på posthuset inden for afhentningsdatoen, sendes din pakke retur til os. Hvis vi ikke hører fra dig inden for 7 hverdage, efter vi har modtaget pakken retur, lægges varerne på lager igen, og du vil modtage beløbet for varerne på din konto minus fragten det kostede at sende pakken – ekspedition og porto/fragt er på egen regning. Ønsker du derimod pakken fremsendt igen, skal du kontakte os på Gaardshop@gmail.com Vi fremsender gerne pakken igen, ved at du indbetaler portoen på vores konto.

 

Tilbagebetaling af pengene

Når kunden fortryder en hel ordre, refunderer vi det samlede ordrebeløb, herunder også de fragtomkostninger, som kunden har betalt ved købet. Såfremt kunden fortryder dele af ordren, vil vi kun refundere pengene for de returnerede varer.

 

Personlige oplysninger

Ingen personlige oplysninger, der registreres hos Gaardshop, bliver på noget tidspunkt overdraget, solgt eller gjort tilgængelige for tredjemand. Alle informationer opbevares på betryggende vis i Gaardshop’s database. Oplysningerne vil kun blive anvendt af den til hver en tid gældende ejer af Gaardshop og dennes medarbejdere.
Shopsystemet anvender såkaldte cookies til styring af indholdet i indkøbsvognen. En cookie er blot betegnelsen for en fil, som gemmes på din egen PC. Det er desuden muligt at bede systemet gemme egne adresseoplysninger til næste besøg. Ønsker man på et senere tidspunkt at slette disse informationer, kan dette ske via browserindstillingerne.
Under et køb udbeder vi os navn, adresse, telefonnummer og emailadresse. Disse informationer bruges udelukkende til behandling af ordren. Informationerne transmitteres og lagres elektronisk på ukrypteret form, og gemmes i 5 år. Selve “kontrakten” (købsaftalen) lagres ikke hos Gaardshop på en måde, så du senere kan logge dig ind og se/ændre status.
Desuden registrerer vi IP-adressen, hvorfra evt. køb foretages. Informationen finder normalt ingen anvendelse, men kan bruges i en evt. politiefterforskning. Alle falske bestillinger politianmeldes!